VIRTUEEL BEURS MATCHING CONCEPT

Vanwege de Covid-19 pandemie zijn we allemaal op zoek naar nieuwe wegen en contacten om handel te blijven faciliteren. Leveranciers kunnen niet meer persoonlijk kennismaken met klanten op beurzen. Digitaal vergaderen is een optie, maar wat als we nu het hele matching proces virtueel gaan organiseren? Niet alleen wat betreft met een digitale stand op een digitale beurs, maar ook de showroom of productieunit in het land van kunnen herkomst ‘binnenstappen’?

De stichting Kamer van Koophandel Nederland – Turkije heeft contacten opgebouwd met een nieuwe belangenverenigingen die een hecht partnership aangegaan is met een virtuele softwareproducent. De een reikt uit naar (textiel) klanten, de ander produceert virtuele software voor matchingsdoeleinden tijden virtuele beurzen.

Het aan den lijve meemaken van een virtuele demonstratie is een mooie Turkse digitale ervaring. Eenmaal een virtuele bril op stapt u de showroom binnen. Met de virtuele hand voelt u de textielmonsters in allerlei kleuren. Op microniveau bekijkt u de garens en naden. Het duurzaamheidsaspect mag duidelijk zijn. In plaats van met het vliegtuig een team overvliegen naar Hannover, Parijs of Istanbul, nu dus virtueel vanuit de eigen stoel in Nederland. Duurzaamheid loont, zodoende ook financieel. De demonstratie betrof een MVP (Minimal Viable Product). Nederlandse MKB’ers met een langetermijn visie kunnen hieromtrent contact opnemen met ons.