Tevreden ondernemer aan het woord

Het doet goed. Een tevreden Nederlandse ondernemer die zijn avontuur over Turkije deelt. Maar het ging niet vanzelf! Om een jongensdroom uit te laten komen is soms een helpende hand nodig bij de oprichting en inrichting van ontwikkeling, productie en HR activiteiten.

Philip Knierim, CEO van Ecotone, verklaart een echte fan van Turkije te zijn. Ecotone startte in Istanbul met de productie van betaalbare en milieuvriendelijke kantoorartikelen. Na van het succes geproefd te hebben heeft hij een tweede bedrijf in Turkije opricht. Hij biedt nu werk aan jonge, slimme IT-/ICT- ontwikkelaars die goed werk afleveren voor Nederlandse klanten.
Ondanks Covid-19 en de toenemende inflatie in Turkije is  hij erin geslaagd zijn activiteiten aanzienlijk te laten groeien. Dit dankzij een lange termijn, robuste, duurzame groeistrategie.
Philip “Begrip ontwikkelen voor de manier van handelen in Turkije en professioneel begeleid worden door de kantoren in Rotterdam (stichting KvK) en Istanbul (Turkish Dutch Trade Consulting) heeft bijgedragen aan mijn succes”.
Maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn boven de Bosporus. Philip zegt dat specifiek het managen in de Turkse bedrijfscultuur een moeizame taak is waarvoor hij ook eerder genoemde partijen als interface heeft ingeschakeld.

Geinteresseerd in ICT ontwikkelen in Turkije?

Een webinar op 25 januari staat in de planning van de stichting KvK. Met aandacht voor nearshoring en het uitvoeren van remote projecten. Contact initiatiefnemer Paul Tjia (paul@gpic.nl).
Bekijk video.