Laurentien van Oranje en Ethem

Kijk ze trots staan, Ethem Emre naast Laurentien van Oranje. Ze staan zij aan zij in haar Mylimalima Flagship Store. Hoe is die spontane ontmoeting tot stand gekomen?

Ethem was als intercultureel – sociaal ondernemer uitgenodigd door BBIS voor een inspiratietour in het kader van het Bridge to Change-project. Dit project, gesteund door Social Enterprise NL, streeft naar een meer inclusief ecosysteem voor sociaal ondernemerschap in Nederland.

Bij het eerste bezoek op de tour werd MyLimalima van Laurentien van Oranje in Den Haag bezocht.

Namens de stichting KvK Nederland – Turkije wil Ethem zich bij deze nogmaals danken voor haar inzet ten bate van de getroffen toeslagenouders. Overigens bleek tijdens het gesprek met enige verrassing dat Laurentien en Marco Speelmans van AEGON Nederland, een kennispartner van Ethem, elkaar ook uit diverse branche commissies kennen.

Dergelijke ontmoetingen tussen een Nederlandse en een Turks-Nederlandse sociaal-ondernemer zijn leerzaam en interessant voor beiden.

Ethem heeft 42 jaar ondernemerschap op te teller staan. Op zijn tienjarige leeftijd is hij met zijn moeder, broers en zusters in kader van gezinshereniging in 1974 naar Nederland gekomen. In 1982 is hij als Turkse Tolk vertaler gestart. De laatste 20 jaar zit hij in de letselschaderegelingen voor slachtoffers van verkeer en bedrijfsongevallen Rechtswinkel Letselschade en Randstad Personenschade.

Tien jaar geleden richtte hij het eerste interculturele, arbeidsdeskundige bureau Inter-Focus op ter ondersteuning van verzekeraars en werkgevers bij ziekteverzuim en herstel. Ethem is daarmee ook ondertekenaar van het convenant SER Diversiteit in Bedrijf.

Vragen? Iedereen is welkom voor een tafeldialoog met Turkse linzensoep in Rotterdam (Ethem: 06 39110 234).