AGF HANDELSMISSIE ANTALYA

Nederlandse ondernemers die geïnteresseerd zijn in zakendoen met Turkije wordt de mogelijkheid geboden deel te nemen aan een handelsmissie in oktober 2021.

Een handelsdelegatie gefaciliteerd door de stichting Kamer van Koophandel Nederland – Turkije zal in oktober (18-21) naar Antalya afreizen. Vooral Nederlandse ondernemers gerelateerd aan de AGF sector wordt aangeraden met ons contact op te nemen.

Op het programma staan o.a. B2B bijeenkomsten met producenten, exporteurs, importeurs en bezoek aan landbouwgebieden; de Antalya Commodity Exchange en de Yörex Regional Products Fair.

Op Europees niveau heeft men zich constructief over Turkije uitgesproken. De Europese Raad is bereid om op een gefaseerde, proportionele en omkeerbare wijze samen met Turkije op een aantal gebieden van gemeenschappelijk belang de samenwerking te versterken waaronder voorbereidingen t.b.v een modernisering van de douane-unie.

Turkije behoort tot de landen die het meeste kunnen halen uit diversificatie van de toeleveringsketen als gevolg van de pandemie, aldus de voorzitter van de EBRD bank.

Nederland is de grootse investeerder met €26 MLD aan ‘Direct Foreign Investments’ in Turkije. Verder zijn ruim 3000 Nederlandse bedrijven reeds in Turkije vertegenwoordigd, andersom zijn er 800 Turkse ondernemingen in Nederland.

De stichting staat in principe open voor vertegenwoordigers van andere Nederlandse sectoren naast de geplande sector AGF (Aardappelen, Groente, Fruit).

TURKIJE HEET U WELKOM!